22.2.18

Ποιος Έχει Δίκιο;



Ενα συνηθισμένο παιχνίδι που παίζουμε με τα παιδιά, το σύντροφο, τους γονείς, τους φίλους και άλλους είναι «Ποιος έχει δίκιο».
Πιστεύουμε πως αν κερδίσουμε αυτό το παιχνίδι, θα αξίζουμε περισσότερο.
Μερικοί από εμάς δίνουμε μεγάλη ενέργεια σ’ αυτό και παίρνουμε στη συζήτηση την αντίθετη θέση από οτιδήποτε πιστεύει ο άλλος.

Συχνά μετά από 10 λεπτά δεν έχουμε ιδέα ποια ήταν η αρχική διαφορά γνώμης για όλο αυτό, επειδή είμαστε τόσο απασχολημένοι να προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι ό άλλος έχει άδικο κι εμείς δίκιο, που το θέμα δεν έχει πια καμία σημασία.
Έχω ακούσει προσωπικά χιλιάδες συζύγους και γονείς με παιδιά να διαφωνούν μπροστά μου. Δεν έχω δει ποτέ μια κατάσταση, στην οποία θα μπορούσα να πω πως ο ένας έχει απόλυτα δίκιο και ο άλλος απόλυτα άδικο.
Αυτό το παιχνίδι προκαλεί αποξένωση και αρνητικά συναισθήματα.
Δεν αξίζει να το παίζουμε.
Δεν υπάρχει κανένα όφελος.
Ο Wayne Dyer ανέφερε σε μια από τις διαλέξεις του ότι, «Μετά από 15 χρόνια διαφωνίας με τη γυναίκα μου για το ποιος έχει δίκιο, αποφάσισα να κάνω ειρήνη με το να έχω δίκιο». Επίσης, είπε, «Όταν μου δίνεται η επιλογή ανάμεσα στο να έχω δίκιο ή να είμαι ευγενικός, επιλέγω να είμαι ευγενικός».
Ο Eckart Tolle, επίσης, προτείνει την πιθανότητα να μην χρειάζεται να αμυνόμαστε για τη θέση μας.
Να μην χρειάζεται να «απαντήσουμε» ή να αποδείξουμε κάτι.
Ο Deepak Chopra προτείνει τη μη άμυνα σαν ένα μέσο για πραγματοποίηση στόχων.
  • Χρειάζεται πραγματικά να αποδείξουμε πως έχουμε δίκιο;
  • Τι κερδίζουμε;
  • Κερδίζουμε κάτι;
  • Κερδίζουμε την αγάπη του άλλου;
  • Μας αγαπούν περισσότερο όταν αποδεικνύουμε πως έχουμε δίκιο;
  • Είμαστε πιο ευτυχισμένοι;
  • Παραδέχονται ποτέ πως έχουμε δίκιο;
  • Παραδεχόμαστε ποτέ πως οι άλλοι έχουν δίκιο;
  • Παραδεχόμαστε ποτέ πως έχουμε άδικο ή κάναμε ένα λάθος;
  • Χρειάζεται να υπερασπιστούμε το εγώ μας;
  • Ποιος είναι ο κίνδυνος αν ο άλλος έχει δίκιο;
  • Τι πραγματικά χρειαζόμαστε περισσότερο, να αποδείξουμε πως έχουμε δίκιο ή να έχουμε μια σχέση αγάπης;
Προφανώς, υπάρχουν καταστάσεις σχετικά με ασφάλεια ή θέματα ηθικής, όπου χρειάζεται να δώσουμε περισσότερο χρόνο και ενέργεια για να πείσουμε τους άλλους για την άποψή μας. Εντούτοις, αυτές αποτελούν ένα μικρό ποσοστό των θεμάτων για τα οποία τείνουμε να παίζουμε το παιχνίδι δίκιο – άδικο.
Τι θα γίνει αν αφήσουμε την ανάγκη να έχουμε δίκιο;
Τι θα γίνει αν απλά δηλώσουμε τη γνώμη μας και τα γεγονότα που μας κάνουν να έχουμε αυτή τη γνώμη και μετά το αφήσουμε εκεί;
Τώρα ξέρουν τι πιστεύουμε. Πρέπει να συνεχίσουμε;
Μπορούμε να συμφωνήσουμε να διαφωνούμε;
Μπορούμε να επιλέξουμε να αγαπάμε ο ένας τον άλλον, παρόλο που διαφωνούμε;
Επίσης, σκεφτείτε πιο από τα ακόλουθα είναι σωστό:
Ένα πορτοκάλι έχει χρώμα πορτοκαλί. Είναι στρόγγυλο. Είναι νόστιμο. Μπορεί να γίνει χυμός. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε γλυκίσματα. Έχει βιταμίνη C.
Μπορείτε να επιλέξετε μόνο ένα που να είναι αλήθεια;
Προφανώς, υπάρχουν πολλές αλήθειες για κάποιο θέμα.
Η ερώτηση τώρα είναι, ποιος θέλω να είμαι, όταν ο άλλος διαφωνεί μαζί μου;
  • Θέλω να νιώθω απόρριψη;
  • Θέλω να νιώθω πληγωμένος και αδικημένος;
  • Θέλω να διαφωνώ μέχρι να πείσω τον άλλον πως έχω δίκιο;
  • Θέλω να παραπονιέμαι ή να μιλώ αρνητικά ή να κουτσομπολεύω τον άλλο σε τρίτα πρόσωπα;
  • Θέλω να βρίσκω τρόπους να είμαι σαρκαστικός ή να πληγώνω τον άλλον;
  • Θέλω να τιμωρήσω τον άλλον;
  • Θέλω να είμαι θυμωμένος και να γίνομαι επιθετικός;
  • Θέλω να φωνάζω και ίσως να υποτιμώ τον άλλον;
  • Θέλω να αποφεύγω την επαφή με τον άλλον ή να τον αγνοώ;
  • Θέλω να εξηγήσω στον άλλον πιο καθαρά τι πιστεύω και γιατί το πιστεύω;
  • Θέλω να δώσω στον άλλον μια γραπτή εξήγηση του τι πιστεύω;
  • Θέλω να αποδεχτώ πως είναι εντάξει να πιστεύει ο άλλος κάτι άλλο;
  • Θέλω να νιώθω ασφαλής και ότι αξίζω ακόμη κι όταν ο άλλος δεν συμφωνεί;
  • Θέλω να ρωτήσω περισσότερα για το τι πιστεύει για να κατανοήσω τη θέση του;
  • Θέλω να το αφήσω και να νιώθω εντάξει με τις διαφορετικές απόψεις μας;
  • Θέλω να θυμάμαι πως όλο αυτό είναι ψευδαίσθηση και πως κανείς δεν αντιλαμβάνεται πραγματικά την αλήθεια;
  • Θέλω να θυμάμαι πως η αλήθεια έχει πολλές όψεις, ανάλογα με το πού στεκόμαστε;
  • Θέλω να θυμάμαι πως ο άλλος είναι ένα ον του φωτός, τον οποίο έλκω για να μάθω κάτι;
  • Θέλω να νιώθω ασφάλεια, αξία και ευτυχία, ανεξάρτητα από το τι πιστεύει ο άλλος;
  • Θέλω να εφαρμόσω κάποιες τεχνικές που θα μου επιτρέψουν να αφήσω τα αρνητικά μου συναισθήματα και να επιστρέψω σε αισθήματα αγάπης και ενότητας;
  • Θέλω να αγκαλιάσω τον άλλον και να αφήσω όλα τα αρνητικά μου συναισθήματα;
  • Θέλω να φανταστώ πως είμαι ο άλλος και να κατανοήσω τι νιώθει;
  • Θέλω να αγαπώ τον άλλο χωρίς όρους;
Ποιος θέλω να είμαι;
Αυτή είναι η ερώτηση.
Ποια είναι η απάντησή σας;
Βιβλία
Ποιος Θέλω να Είμαι;
Ιστοσελίδες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκτίμησε τα μικρά πράγματα και τα όμορφα θα ακολουθήσουν

Ρίξε μια ματιά γύρω σου. Βλέπεις την αντίφαση; Η ομορφιά διαφημίζεται και προωθείται έντονα, αλλά οι ζωές μας έχουν γεμίσει ασχήμια. Γιατί;...